Παραμάνα κούνα, κούνα - Αμαλία Βάκα 1927

73 Προβολές
Published
Παραμάνα κούνα, κούνα - Αμαλία Βάκα
Δίσκος: Victor V-68809 .
Νέα Υόρκη,HΠΑ, 11.4.1927

ορχήστρα του Alfredo Cibelli με βιολί, ούτι και σαντούρι
___________________________
Αχ, μπουφετζής θα πα' να γίνω
σε σμυρναίικο τεκέ
άντε, να `ρχονται τα χανουμάκια
αχ, να φουμάρουν αργελέ

Άντε παραμάνα κούνα, κούνα, κούνα, κούνα
το παδί που `ναι στην κούνια
άντε, το κουνώ κι εκείνο κλαίγει
αχ, τη μανούλα του γυρεύει

Αχ μαύρα μάτια, μαύρα φρύδια
μαύρα έμορφα μαλλιά
άντε, ας το φύλαγα το μαύρο
αχ, και δεν ήθελ' άλλο πια

Άντε παραμάνα κούνα, κούνα, κούνα, κούνα
το παδί που `ναι στην κούνια
άντε, το κουνώ κι εκείνο σκούζει
αχ, θα το σκάσω σαν καρπούζι

Αχ, δε μου λέτε τι να κάνω
να πεθάνω ή να ζω
άντε για να πάρω το μαχαίρι
αχ, κι απ’ τον κόσμο να χαθώ

_________________________________

''Μοναδική παρουσία στη δισκογραφία του ''περίεργου'' χασικλίδικου ρεμπέτικου που θέτει το ζήτημα της παρουσίας των γυναικών στους τεκέδες.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στον ''Μπουφετζή'', του Γιώργου Μπάτη
https://youtu.be/6o54VJJ6bUk
, όπου φαντάζεται ''να 'ρχονται οι χανούμισσες να πίνουν αργιλέδες''.
Στο εκπληκτικό βιβλίο του αρχιτέκτονα Πάνου Ν.Τζελέπη - Στον καιρό των σουλτάνων- γίνεται εκτεταμένη περιγραφή ενός τεκέ και συγκεκριμένα του χώρου και της διακόσμησηςτου, του τρόπου λειτουργίας του και της τελετής της χασισοποτίας.
Στον τεκέ του Χατζη-Μηνά λοιπόν, τον καλύτερο από τους τεκέδες της Πόλης, αποδεικνύεται ότι ούτε κατά διάνοιαν δεν επιτρεπόταν η παρουσία των γυναικών. ''


Παναγιώτης Κουνάδης, Τα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ, ένα ταξίδι στο λαϊκό τραγούδι των Ελλήνων.2010
Κατηγορίες
Greek Music
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει