Μπροστά στη θάλασσα - Στράτος Παγιουμτζής, Ιωάννα Γεωργακοπούλου 1939(Μ.Βαμβακάρη)

119 Προβολές
Published
Μπροστά στη θάλασσα - Στράτος Παγιουμτζής, Ιωάννα Γεωργακοπούλου
Δίσκος: Columbia DG 6518 .
Σύνθεση: Αντώνης Βαμβακάρης *- Δημήτρης Λορέντζος(Μπαρούσης) - Παναγιώτης Τούντας
χασάπικο
Αθήνα, 1939

ορχήστρα με δυο μπουζούκια και κιθάρα όπου παίζει και ο Βασίλης Τσιτσάνης

__________________________________
Περνούσ’ από τη πόρτα σου, Μαρίτσα μου, συχνά και σε κοιτούσaα
και στη καρδιά μου ένοιωθα, κρυφά πως σ’ αγαπούσα

Οταν τα δυο ματάκια σου, Μαρίτσα μου, σε μένα τα γυρνούσες
κάθε ματιά σου μου `λεγε κι εσύ πως μ’ αγαπούσες

Και τωρ’ αποφασίσαμε, Μαρίτσα μου, σαν βγει το φεγγαράκι
στην αμμουδιά κουκλίτσα μου, να παμ’ ένα βραδάκι

Κι έτσι μποστά στη θάλασσα, Μαρίτσα μου, τα δυο θα ορκιστούμε
πως πάντα θ’ αγαπιόμαστε και δε θα χωριστούμε
____________________________________

Πρόκειται για τραγούδι με το όνομα Αντώνης Βαμβακάρης ως συνθέτη και ως συνδημιουργοί στην καρτέλα της ΑΕΠΙ, φέρονται οι Δημ.Λορέντζος και ο Π.Τούντας.

* Πρόκειται για τραγούδι με το όνομα Αντώνης Βαμβακάρης ως συνθέτη και ως συνδημιουργός στην καρτέλα της ΑΕΠΙ, φέρεται οι Δημ.Λορέντζος (Μπαρούσης) , σπουδαίος Σμυρνιός συνθέτης και βιολιστής καθώς και ο Παναγιώτης Τούντας.

Ο Αντώνης Βαμβακάρης , συγγενής του Μάρκου από τη Σύρο, συγκεκριμένα 1ος του εξάδελφος, ήταν μουσικός που έδρασε λίγο πριν τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο και μετά από μακρά χρονική απουσία κατα τη δεκαετία του 60.Επομένως οι πιθανότητες να ανήκουν σε αυτόν τα τραγούδια είναι οι περισσότερες αφού ούτως ή άλλως του ανήκουν ιδιοκτησιακά. Η ερευνητική βέβαια υποψία έγκειται στο ότι όλα σχεδόν τα βαμβακαρικού ύφους τραγούδια, που φέρονται με ψευδώνυμα του ίδιου ή σε ονόματα φίλων ή συγγενών του συνθετών, συμπίπτει να εμφανίζονται μεταξύ του 1939-1941, στην περίοδο δηλαδή που ο Μ. Βαμβακάρης είχε οικονομικές διαφορές με την πρώτη του σύζυγο, η οποία σύμφωνα με την αυτοβιογραφία του αλλά και αφηγήσεις μελών της οικογένειάς του και φίλων, διεκδικούσε διατροφή με δικαστική απόφαση, έχοντας δικαίωμα να εισπράττει τα πνευματικά του δικαιώματα μέχρι ενός ποσού από την ΑΕΠΙ.
Το γεγονός αυτό τον ανάγκασε να χρησιμοποιεί ψευδώνυμα ή να γράφει στα ονόματα έμπιστων συναδέλφων του κάποια από τα τραγούδια του, ώστε να του δίνουν κατ' ευθείαν τα δικαιώματά του, γεγονός που καταγράφεται ως υπόθεση, αφού δεν έχουν μέχρι στιγμής αποκαλυφθεί γραπτά ή άλλης μορφής ντοκουμέντα που να αναδεικνύουν αυτές τις εκτιμήσεις.'Ετσι τα υπάρχοντα ιδιοκτησιακά καθεστώτα δεν είναι δυνατόν να αλλάξουν, παρά μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των απογόνων.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο πιθανόν να χρησιμοποίησε και τον συγγενή του Αντ. Βαμβακάρη.

Διότι το ερώτημα που τίθεται είναι : γιατί ο δημιουργός αυτός δεν συνέχισε να γράφει αφού η παρουσία του αυτή το 1939-40 ήταν ιδιαίτερα επιτυχής, καθ' όσον τα τραγούδια που είναι στο όνομά του είναι εξαιρετικά. Μια άλλη επίσης αιτία για τις σκέψεις αυτές αποτελεί το γεγονός ότι τα τραγούδια αυτά κυκλοφόρησαν με το σήμα της Columbia, εκτός από ένα, ενώ ο Μ. Βαμβακάρης είχε συμβόλαιο με τις Odeon και Parlophone και για κάποιους λόγους ίσως ήθελε να περάσει στη δισκογραφία και κάποια άλλα τραγούδια με τον Στράτο Παγιουμτζή, που τότε ήταν στην Columbia και τη HisMaster'sVoice.

Παναγιώτης Κουνάδης από το βιβλίο Μάρκος Βαμβακάρης 1905-1972 .
Κατηγορίες
Greek Music
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει